

Svensk digital Handel är intresseorganisationen för den digitala handeln i Sverige. De verkar för att framtidssäkra medlemmarnas digitala verksamhet och tillsammans göra det enklare att handla på nätet.
För att lära sig mer om vad konsumenterna tycker om den digitala mathandel ger Svensk Digital Handel varje år ut en rapport i samarbete med HUI Research.
Vi fick i uppdrag av Jonas Ogvall, VD på Svensk Digital Handel, att presentera rapporten i en form som är tilltalande för läsaren och gör texter och diagram mer lättfattliga.
Utifrån kundens grafiska plattform använde vi ett tydligt och enkelt formspråk med mycket luft, stora informativa rubriker och helsidesbilder som bryter av.
Efter lite trixande för att få med alla grafer och diagram (levererades färdiga från HUI i Excel) skickade vi ett förslag som resulterade i ett dokument på 56 sidor. Fullspäckat med information och samtidigt lättläst.
Tillsammans med kunden jobbade vi lite extra med faktarutorna som återkommer på ett antal sidor. Vi lade också till fler rubriker för att underlätta för läsaren.
Här kan du titta på årets rapport!
Projektledare: Susanna Bergendorf
Kontakta mig så berättar jag mer om projektet.
E-post susanna@fristil.se eller på telefon 035 – 17 86 00.
